Laikykimės metų laikų režimo ir nesirgsime

Laikykimės metų laikų režimo ir nesirgsime

Kodėl vos pradėję eiti į darželį vaikai serga?

 

Lietuvoje viešėjusio ajurvedos gydytojo, Ajurvedos akademijos Lietuvoje įkūrėjo Partapo Čiauhano patarimai.

 

Keičiantis metų laikui sirgsime, jei prieš tai buvusį netinkamai maitinomės

Kodėl vos įpusėjus rugsėjo mėnesiui, visą vasarą besigrūdinę vaikai, išėję į darželius ir mokyklas, ima sirgti? Nors už lango dar ne dargana ir šviečia saulė?

 

Jeigu vasarą nesilaikėme režimo, netinkamai maitinomės, tuomet rudenį visa, kas buvo ne taip ir nereikalinga sukaupta organizme, ima tarsi išeidinėti. Pavyzdys paprastas, Lietuvoje vasaros sezonas tęsiasi maždaug nuo gegužės vidurio iki beveik rugsėjo, tuomet reikia vengti sauso, traškaus maisto, mažiau sportuoti. Vasarą organizme ir taip yra daug karščio. Todėl tinka viskas, kas vėsina ir suteikia kuo daugiau poilsio. Valgyti reikėtų daugiau vaisių ir daržovių. Beje, saldus skonis irgi vėsina. Jei to nesilaikėme, greičiausiai rudenį, kai pačiame organizme jau gaminsis daugiau ugnies, prasidės alergijos, odos ligos, uždegimai. Todėl rudenį venkime aštraus ir rūgštaus maisto. Ir nepamirškime kartaus skonio! Rudens sezonas Lietuvoje trunka nuo rugsėjo vidurio iki lapkričio vidurio.

Nuo lapkričio vidurio iki beveik kovo vidurio trunka ilgasis žiemos sezonas. Tuomet tinka tirštesnis, sunkesnis ir aliejingesnis maistas. Jeigu nemalšinsime ugnies viduje, ji ims mus „valgyti“ iš vidaus. Kai vėjuota, reikia valgyti daugiau šilto ir virto maisto. Kaupkime jėgas pavasariui. Darykime daugiau pratimų, kurie sukelia prakaitavimą. Labai gerai darytis masažus su šiltu aliejumi, ypač sezamo. Ir jeigu tinkamai maitinsimės visą žiemą, tai būsime sukaupę pakankamai jėgų pavasariui – kada ir ima pulti visos peršalimų ligos, kosuliai, slogos, virusai, gripai. Vėlgi pavasarį kaip ir rudenį ligos paūmėja tik dėl netinkamos prieš tai buvusio sezono mitybos. Pavasarį visa, kas susikaupę išeina jau su slogomis ir kosuliu, taip, kaip rudenį per odą po vasaros. Pavasarį jau reikia vėl valgyti mažiau riebaus maisto, mažiau saldaus. Maistas turi lengvėti. Masažas jau turėtų būti nebe aliejinis, o labiau sausas. Gerai organizmą balansuoja medus.

 

Receptai.

Kai kamuoja kosulys ar sloga: lygiomis dalimis po 0,5 a. š. Imbiero, juodojo pipiro, cinamono sumaišyti su medumi valgyti ryte ir vakare.

Organizmui „pamaitinti“: 9 razinos, 7 migdolai, 5 datulės, 3 kešju riešutai, 1 graikinis riešutas – užmerkti nakčiai, migdolus ryte nulupti, sumalti į pastą ir išgerti su stikline pieno.